svensk støtte shop Snabb leverans

Fri frakt över 649 kr
Leveranstid 1-5 dagar

Köpvillkor

Nedan hittar du våra villkor för alla privatkunder. Du är en privatkund om du inte handlar för ett företag.

1.0 Handelsvillkor

(Villkor)

Om du vill göra ett köp hos Bandageshoppen.se ska du igenom 5 steg:

  1. Hitta de varor du vill ha och lägg dem i din varukorg och gå sedan till kassan.
  2. Ange dina personuppgifter
  3. Välj metod för frakt och betalning
  4. Godkänn våra villkor
  5. Kontrollera att all information är korrekt och godkänn sedan köpet

Du måste vara över 18 år för att handla hos Bandageshoppen.se – om du är under 18 år måste du ha dina föräldrars samtycke.

När du handlar hos Bandageshoppen.se gäller avtal på danska. Om du vill få en kopia av din orderbekräftelse kan du skicka en e-post på kontakt@bandageshoppen.se.

Alla priser inkluderar 25% moms av svenska kronor (SE), där inget annat nämns. Alla priser inkluderar moms och andra skatter. Priserna är dagliga priser.

Det pris som angavs vid beställningstiden är det tillämpliga orderpriset. Orderpriset ändras inte, varken vid prisfall eller prisökning.

Reservationer görs för felavtryck och skrivfel.

2 Allmän information

CVR Nr: 40018999
Adress: Tangmosevej 87G, 4600 Køge – Danmark
E-post: kontakt@bandageshoppen.se
Etableringsår: 2018

3. Betalning

På Bandageshoppen.se kan du betala med Klarna, Swish, Visa och MasterCard. Ingen avgift tillkommer på betalningskortet. Vid köp reserveras beloppet på betalningskortet. Beloppet tas inte ut förrän artikeln har levererats. Ett större belopp kan aldrig dras av än det belopp du godkände vid inköpsdatumet.

Du kan inte betala från utländska adresser och med utländska betalningskort.

3.1 PRESENTKORT

Att använda presentkort kräver att du accepterar följande villkor. Det elektroniska presentkortet kan behållas och löper ut efter 2 år från utfärdandedatumet. Vi tar inte ansvar för försvunna, förstörda, stulna eller på annat sätt skadade presentkort. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa regler.

Presentkortet är giltigt som betalning eller delbetalning när du handlar på Bandageshoppen.se. Det belopp du handlar för dras av från saldot, och om det finns ett återstående belopp kommer du att få ett nytt presentkort via e-post med det återstående beloppet. Presentkort kan INTE bytas mot kontanter.

4. Leverans

Vi levererar majoriteten av våra beställningar inom 2-4 arbetsdagar. För längre leveranstider kommer du att kontaktas av vår kundtjänst. Beställda produkter levereras tillsammans. Om en av de beställda artiklarna inte finns i lager måste hela ordern levereras direkt från leverantören i Tyskland.

Bandageshoppen.se levererar i Sverige och Danmark. Paketfraktinformation tillhandahålls och stöds av PostNord.

5. Ångerrätt

När du har betalat och gjort din betalning är det inte möjligt att annullera din beställning. Beställningen skickas därför till din valda adress eller paketombud. Om du fortfarande inte vill ha dina beställda produkter kan du returnera dem genom att använda ångerrätten, som du kan läsa om nedan.

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos Bandageshoppen.se.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du:

  • Tog emot din vara
  • Får den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal för flera olika varor som beställs i en ordning och levereras individuellt
  • Erhåll det sista partiet, eller den sista delen, i fysisk besittning när det gäller ett avtal om leverans av varor som består av flera partier eller delar

Inom 14 dagar efter mottagandet måste du meddela oss att du vill avbryta ditt köp. Meddelandet måste ges genom att fylla i vårt formulär här: https://bandageshoppen.se/utbyte-retur/

Om du vägrar att ta emot ett paket anses detta inte vara användningen av ångerrätten. Om du vägrar att ta emot ett paket, eller om ett paket returneras till följd av att paketet inte hämtas eller tas emot i tid vid hemleverans, på postkontoret eller paketombudet, återbetalar vi det belopp du betalade för varan, minus en avgift på 140 SEK för att täcka frakt och hantering.

Varor utom ångerrätt:

  • Leverans av förseglade varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
  • Leverans av varor som är speciellt tillverkade eller anpassade efter dina individuella behov. Detta gäller även om prestanda, tillverkning eller montering har påbörjats, t.ex. genom att skriva ut och brodera
  • Levererade varor som specialbeställts hem
  • Presentkort

Du kommer att förlora din ångerrätt helt eller delvist om:

  • Du bryter förseglingen på varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur.
  • Du faktiskt har använt varan.
  • Den har skadats när du var ansvarig för den.
  • Om vi bedömer att produkten luktar rök eller tvättmedel/parfym
Oavsett hur du som kund väljer att returnera en vara till Bandageshoppen måste du registrera den i vår onlineportal. Utan denna registrering kommer din retur inte att behandlas.

6. Retur

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har informerat oss om att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära ansvaret för de direkta kostnaderna för att returnera dina varor. Om du returnerar varor som köpts med ett presentkort får du en kupong för det beloppet.

Vid returen är du ansvarig för att varan är korrekt inslagen och du är ansvarig för risken tills varan har mottagits av Bandageshoppen.se. Skador som orsakas av defekta förpackningar kan leda till att dina rättigheter frångås.

Bandageshoppen.se rekommenderar att varan returneras via en erkänd transportör och att varan skickas som följesedel. På så sätt är det möjligt att spåra paketet och få ett kvitto på paketet som ska levereras. Bandageshoppen.se erbjuder en RETUR-etikett för 70 SEK som dras av från det återbetalade beloppet. För beställning av returetikett kryssa helt enkelt i “ja” under vårt returformulär: https://bandageshoppen.se/utbyte-retur/. Därefter, inom 48 timmar, får du en returetikett via e-post, som helt enkelt kommer att skrivas ut, klistras in på returordern och levereras i ett Schenker ombud.

Om returen av varorna uppfyller villkoren för ångerrätten som ska användas, returneras inköpspriset till det betalningskort som används vid köp av varor.

Om du vill hantera returförsändelsen själv och inte använder en returetikett måste du alltid bifoga en kopia av din faktura och skicka paketet till:

Milcom Logistik och Distribution
Att. Bandageshoppen.se
Farverland 6
2600 Glostrup
Danmark

Varor som returneras till paketombudet kommer att omfattas av en serviceavgift på 140 SEK eller inte hämtas. Per C.O.D. eller paket som skickas utan porto nekas mottagningen. Om returordern skickas till vårt kontor kommer vi att dra av en fraktkostnad på 70 SEK inklusive moms, eftersom vi manuellt måste vidarebefordra paketet till vårt lager för att utföra kontroller och återbetalningar.

Varans skick när du returnerar den:

Du är endast ansvarig för eventuella försämringar av varans värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma arten, egenskaperna och funktionen hos artikeln. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt som du hade gjort det om du provade varan i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den används, vilket innebär att du vid annullering av köpet endast får en del eller inget av inköpsbeloppet tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.

När varan har returnerats till vårt lager kontrollerar vi varans skick. Bedömningen av kommersiellt värde ska utföras av Bandageshoppen.se. Vi förbehåller oss rätten att dra av en proportionell andel från ditt returbelopp (vanligtvis 20-50% av priset på varan) om du har returnerat varan i trasig originalförpackning. Detta kan vara om du har skrivit och satt etiketter på förpackningen eller på annat sätt har minskat dess värde. Produkter utan förpackning kan inte returneras.

För att få tillbaka hela inköpsbeloppet måste du göra samma sak som i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte använda den.

Återbetalning av inköpsbelopp:

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig för kommer detta inköpsbelopp att dras av och det återstående beloppet återbetalas till dig.

Om du använder din ångerrätt kommer vi att återbetala den betalning som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader på grund av ditt val av ett leveranssätt annat än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har fått meddelande om ditt beslut att avbryta köpet. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan och bedömt den, såvida du inte tidigare har lagt fram bevis för att du har returnerat den.

Om du ångrar köpet fyller du i det här formuläret: https://bandageshoppen.se/ersattning-atervanda/

Produkten skickas sedan till:

Milcom Logistik och Distribution
Att. Bandageshoppen.se
Farverland 6
2600 Glostrup
Danmark

Vad ska ingå i returpaketet?

Du måste bifoga en kopia av fakturan.

Notera: Vi tar inte emot paket som skickas per C.O.D.

Oavsett hur du som kund väljer att returnera en vara till Bandageshoppen måste du registrera den i vår onlineportal. Utan denna registrering kommer din retur inte att behandlas.

7. Reklamationsrätt

Reglerna i den danska lagen om försäljning av varor gäller för köp av varor.

När du handlar hos Bandageshoppen.se har du 24 månaders garanti. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller avvisad, beroende på den specifika situationen.

Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är berättigat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. 

Hur snabbt ska jag reklamera?

Du måste reklamera inom en “rimlig tid” efter att ha upptäckt defekten i varan. Om du annonserar inom två månader efter att felet upptäcktes kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.

Om klagomålet rapporteras kommer vi naturligtvis att återbetala dina rimliga fraktkostnader.

Varan skickas till:

Bandageshoppen.se
Farverland 6
2600 Glostrup
Danmark

När du returnerar varan, ange vad problemet är, så detaljerat som möjligt.

Notera: Vi får inte paket skickade av C.O.D. eller liknande.

Kom ihåg att varan alltid måste skickas tillbaka i säker förpackning och kom ihåg att få ett kvitto för frakt så att vi kan återbetala dina rimliga fraktkostnader.

  1. Utbytestjänst

Varor från Bandageshoppen.se kan bytas ut genom att skicka tillbaka varan till Bandageshoppen.se’s lager, där ordern kommer att krediteras. Om du vill byta mot en annan storlek eller annat, vänligen gör en ny beställning på vår webbutik. Kom ihåg att bifoga en kopia av fakturan. Här kan du beställa en returetikett för utbyte: https://bandageshoppen.se/utbyte-retur/

Artikeln skickas till:

Milcom Logistik och Distribution
Att. Bandageshoppen.se
Farverland 6
2600 Glostrup
Danmark

När en vara ska bytas är du ansvarig för fraktkostnaden till Bandageshoppen.se.

Utbytestjänst gäller inte för presentkort.

Oavsett hur du som kund väljer att returnera en vara till Bandageshoppen måste du registrera den i vår onlineportal. Utan denna registrering kommer din retur inte att behandlas.

9. Policy för personuppgifter

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi gör registreringen av dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna och den bästa servicen till dig.

Personuppgifterna registreras med Bandageshoppen.se lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Vi lagrar inte kundinformation krypterad.

När vi samlar in personuppgifter via vår webbplats ser vi till att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Direktören för Bandageshoppen.se får tillgång till den information som registrerats om dig.

Information som lämnas på Bandageshoppen.se är inte på något sätt såld till tredje part och vi registrerar inga känsliga personuppgifter. Personuppgifter lämnas ut till

  • Webshipper – för att göra en adressetikett för kunden (namn, adress, postnummer och stad, e-postadress, mobilnummer)
  • Mailpoet – för att skicka ut kundmeddelanden och nyhetsbrev (e-postadress)

Som registrerad hos Bandageshoppen ApS, Tangmosevej 87G, 4600 Køge, har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få veta vilken information som är registrerad om dig. Du har dessa rättigheter i enlighet med den danska personuppgiftslagen och om du önskar att komma i kontakt med oss i samband med detta kan det på: kontakt@bandageshoppen.se.  

10. Rätt att överklaga

Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta vår kundtjänst på kontakt@bandageshoppen.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till Allmänna reklamationsnämnden om villkoren för detta är uppfyllda.

Danska Konkurrens- och konsumentmyndigheten Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

Om du är konsument bosatt utanför Danmark kan EU-kommissionens online-klagomålsportal användas. Du hittar klagomålsportalen här.  

11. Standardformulär för att ångra sitt köp

Detta formulär fyllas i och returneras endast om ångerrätten är gällande)

———————————

Till:

Milcom Logistik och Distribution
Att. Bandageshoppen.se
Farverland 6
2600 Glostrup
Danmark

kontakt@bandageshoppen.se

– Jag/vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) vill hävda ångerrätten i samband med mitt (*) köpeavtal för följande varor (*)/tillhandahållande av följande tjänster (*)

– Beställs på (*)/mottagen på (*)

– Konsumentnamn (Konsumentnamn)

– Konsumentadress (konsumentadress)

– Konsumentsignatur (konsumentsignaturer) (endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

– Datum

(*) Ta bort den icke-relevanta

Marknadsföring

E-postadressen som Bandageshoppen.se har mottagit i samband med köparens beställning av Bandageshoppen.se kan användas av oss för att marknadsföra våra egna liknande produkter eller tjänster till köparen via e-post.

Nyhetsbrevet innehåller tävlingar, nyheter, inspiration och bra erbjudanden. Det skickas med post. Köparens information lämnas inte ut. Köparen kan när som helst avregistrera sig från nyhetsbrevet.

I båda ovanstående situationer kan köparen välja bort att ta emot fler förfrågningar via länken i e-postmeddelandet eller genom att kontakta oss.